8 Juni

8 Juni,

Sandnessjøen, Norge

Kristansund til Trondheim blev taget i et stræk. Det var en lang sejlads. Vi startede i flot solskin, og det holdt, og det blev aldrig mørk nat. Vi ankom ca kl 10 efter et lille døgns sejlads, og sov godt til sidst på eftermiddagen.

Lørdag var vi på sigtseeing i Trondheim, smuk by, og vejret gav middelhavsstemning. Se billeder fra "Venedig".

Søndag morgen lagde Rune tidligt ud, og Anton sov længe. Sejladsen til Uthaug gav alt fra let vind agten for tværs til vindstille for motor og næsten kuling på kryds.

Se den smukke aftenstemning fra Uthaug.

Fra Uthaug gik det så godt at vi håbede på Rørvik, men vinden døde, så det blev Sættervik.

Fra Sættervik til Rørvik, var der huller i vinden, nu sejler vi godt, nu ligger vi stille og sådan gik den dag. Varmen og solen gjorde det til en fin dag trods den meget skiftende vind.

Til Brønnøysund var der høj sol og fin vind, dejlig dag. Om Brønøysund er der ikke så meget at sige, så vi gjorde rent og ordnede småting.

Fredag accepterede vi at vores vindheld var slut for denne gang, Mercedes bragte os til Tjøtta. På turen havde vi et lille 'elefantvædeløb', da vi blev overhalet af en fiskerbåd, med 4 mindre både på slæb. Solen bagte hele dagen, og vi målte 30 grader i skyggen, så det var til at bære.

Tjøtta er en smuk lille havn godt beskyttet i en bugt, se de sidste billeder. Vi gav os god tid til at sove og købe ind. Til Sandnessjøen gik det rimeligt, 6 knob til slut med 3-4. Desværre havde skyerne lagt sig så tæt at det meste af landskabet fortabte sig i dis, inklusive de berømte " syv søstre".